PAÜ Hastanesinde Hizmet İçi Eğitimler Başarıyla Tamamlandı

03.10.2023

Pamukkale Üniversitesi hastaneleri personeline yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimler kapsamında iletişim eğitimleri verildi. İletişimin önemi, iletişimdeki engeller ve çözüm yolları, iletişimde beden dilinin kullanımı, hasta ve hasta yakınları ile iletişimde dikkat edilmesi gereken hususlar gibi konularda verilen eğitime hemşireler, büro personeli, yardımcı sağlık personeli ve güvenlik personelleri katıldı.

Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Kutluhan hastane personelinin eğitimi sonrasında üniversitemizin tüm birimlerinde de bu eğitimlerin devam edeceğini personelimizin gelişimine katkıda bulunmayı amaçladıklarını söyledi.

PAÜ Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu-Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri-Turizm ve Otel İşletmeciliğinden Doç. Dr. Seher Argun verdiği eğitim hakkında şu açıklamalarda bulundu:

Pamukkale Üniversitesi Hastaneleri personeline yönelik düzenlenen seminerler kapsamında, doğumdan ölüme kadar hayatımızın bir parçası olan iletişimin öneminin anlatıldığı eğitimde iletişimin temel özellikleri üzerinde duruldu. Özellikle yüz yüze iletişimde yaşanan iletişim kazaları hastane personelinin hasta ve hasta yakınları ile yaşadıkları sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm yolları vurgulandı. Hemşireler, büro personeli, yardımcı sağlık personelinin katıldığı eğitimde sözlü iletişimin yanı sıra, jestler, mimikler, beden duruşları, egemenlik alanları, mesafe gibi sözsüz iletişim unsurlarının da iletişimdeki etkisi anlatıldı. Ayrıca hasta ve hasta yakınları ile iletişimde dikkat edilmesi gereken hususlar her iki tarafı memnun edecek daha iyi ve sağlıklı ilişkiler kurulmasını kolaylaştıracak iletişim yöntemlerinin de altı çizildi

Bu eğitim programlarından biri de Büro Personeline yönelik olarak verildi.

Zaman ve Stres Yönetimi başlığını taşıyan eğitim PAÜ Acıpayam MYO Öğretim Görevlisi Filiz Gülsevin Ersöz tarafından verildi. Akşam saatlerinde oldukça kalabalık bir grup ile gerçekleşen eğitimde stresin tanımı, belirtileri ve davranışa yansıma şekli ortaya koyulurken, stresle başa çıkma yöntemleri de günlük hayattan örneklerle ele alındı. Aynı eğitimde stres yönetiminin en önemli unsurlarından olan zaman yönetimi konusu da ayrı bir başlıkla anlatıldı. Zaman yönetimi için gerekli unsurlar, iş saatleri içinde zamanı yönetmemize engel durumlar, zaman yönetiminin faydaları gibi konu başlıkları anlatıldı.

Hastane büro çalışanlarına yönelik olarak Acıpayam Meslek Yüksekokulu Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüsnü Ergün tarafından verilen eğitimde hastane örgütünde iş bölümünün önemine değinilerek iş tanımları üzerinde duruldu. Çalışanların iş tanımlarına uymalarının önemi vurgulandı. Büro çalışanlarının yazılı iletişimi daha yoğun kullandıkları bunun sonucu olan belgelerin üretimi ve saklanması konusunda da çalışanlarla paylaşımda bulunuldu.

Öfke Kontrolü, Kriz Yönetimi, Tükenmişlik Sendromu konuları da işlendi.

Psikolog Simge Kaya, Vildan Boyacı, Çiğdem Tekkanat ve Hidayet İmanç ise ana başlıkları ile şu eğitimleri verdiler:

Öfke kontrolü, öfkenin ifade ediliş şekilleri, nedenleri, öfkeli insanla nasıl iletişim kurabiliriz ve öfkeyi uygun yollarla nasıl ifade edebiliriz. Kriz yönetimi, kriz kavramı, kriz türleri, krize eşlik eden belirtiler, krizin evreleri, krizdeki birine nasıl yaklaşılabilir. Tükenmişlik sendromu, tükenmişlik nedir?,  belirtileri nelerdir, tükenmişliğin sonuçları nelerdir ve baş etmek için neler yapılabilir konuları ilgi gören konu başlıkları oldu.

Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğr. Gör. Hatice Gencer Alsancak   “Sağlık meslek etiği, etik sorunlar, etik karar verme” başlıklı eğitimde sağlık çalışanları için etik ilkelerin tarihçesi, neden gerekli olduğu, etik ikilemler ve etik karar vermeye yönelik bilgilendirme yaptı. Ayrıca etik ilkelerden özerkliğe saygı, yararlılık, adalet, dürüstlük ve doğruluk, aydınlatılmış onam, sadakat / sözünde durma, sır saklama, gerçeğe uyma ve sözcülük ilkelerini örneklerle anlattı. PAÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğr. Gör. Huriye Demirhan’ın hemşirelere yönelik sağlık hizmetleri hakkında verdiği eğitimlerde konu başlıklarını şöyle sıralayabiliriz:

1.Sağlık ekibi kimlerden oluşur?

Ekip çalışmasının faydaları,

2.Hak nedir? İnsan Hakları

Hasta Hakları

Sağlık Hizmetlerinden Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma Hakkı,

Bilgi İsteme Hakkı,

Sağlık Kuruluşunu Seçme ve Değiştirme,

Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme,

Tıbbi Gereklere Uygun Teşhis, Tedavi ve Bakım,

Hasta, modern tıbbi bilgi ve teknolojinin gereklerine uygun olarak teşhis tedavi hakkı,

Tıbbi Gereklilikler Dışında Müdahale Yasağı,

Ötenazi Yasağı,

Tıbbi Özen Gösterilmesi, 

Sağlık Durumu İle İlgili Bilgi Alma Hakkı,

Kayıtları İnceleme hakkı,

Kayıtların Düzeltilmesini İsteme,

Mahremiyete Saygı Gösterilmesi,

Rıza Olmaksızın Tıbbi Ameliyeye Tabi Tutulmama,

Bilgilerin Gizli Tutulması,

Hastanın Rızası ve İzin,

Tedaviyi Reddetme ve Durdurma,

Başhekim Prof. Dr. Onur Birsen ise 28 Eylül - 4 Ekim 2023 tarihleri arasında hastanemiz 5. kat eğitim salonunda gerçekleşen hizmet içi eğitimler ile personelimizin daha verimli çalışmalarını ve hizmet kalitesini artırmayı amaçladıklarını, bu eğitimler kapsamında kendilerine destek olan başta Hastane Müdürü Filiz Akbayrak Çırpan ve Başmüdür Süleyman Gökmen’e ve tüm hocalarımıza teşekkür etti ve eğitimlerin devam edeceğini belirtti.

İlgili Haberler