Ar-Ge Mekatronik Öğrenci Topluluğu TÜBİTAK BİLGEM’i Ziyaret Etti
Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Ar-Ge Mekatronik Öğrenci Topluluğu öğrencilerinin TÜBİTAK BİLGEM’e düzenlediği teknik gezi kapsamında, Kriptoloji Enstitüsü ve Siber Güvenlik Laboratuvarı ziyaret edildi.
Ar-Ge Mekatronik Öğrenci Topluluğu öğrencilerinin akademik bilgi birikimlerini artırmanın yanı sıra, uygulamalı deneyim kazanmalarına fırsat tanıması amaçlanarak düzenlenen teknik gezinin ilk durağı, TÜBİTAK BİLGEM Kriptoloji Enstitüsü oldu. Burada, kriptoloji alanındaki yenilikler ve güvenlik protokolleri üzerine değerli bilgiler edinen öğrenciler, uzmanların eşliğinde gerçekleştirilen sunumlarda, veri güvenliği ve veri şifreleme tekniklerinin önemi konusunda bilgiler edindiler.
Teknik gezinin sonraki durağı, Siber Güvenlik Laboratuvarı oldu. Burada, siber tehditler ve bunlara karşı alınabilecek önlemler hakkında kapsamlı bir eğitim alan öğrenciler, laboratuvar ortamında yürütülen simülasyonlar, siber güvenliğin dinamik ve sürekli değişen yapısını inceleme fırsatı buldular.
Gezinin devamında, yeni nesil teknoloji projelerinin hayata geçirildiği bir merkez olan Bilişim Kuluçka Merkezi ziyaret edildi. Burada, girişimcilik ekosisteminin nasıl çalıştığı, geliştirme süreçleri ve inovasyon kültürü hakkında bilgiler edinen öğrenciler, farklı disiplinlerden gelen teknoloji meraklılarıyla bir araya gelerek, değişik bakış açıları ve projeler hakkında fikir alışverişinde bulunma imkânı buldular.
AIRCAR Projesi'ni ziyaret ederek tamamlanan teknik gezide öğrenciler, geleceğin ulaşım sistemlerine yönelik yenilikçi bir yaklaşım sunan proje hakkında bilgi edindi. Gezi sonunda duygu ve düşüncelerini ifade eden öğrenciler şunları ifade etti: “Mekatronik Mühendisliği, aerodinamik tasarım ve elektrikli araç teknolojileri üzerine olan ilgimizi daha da artırdı. Bu teknik gezi, bizlere yalnızca teorik bilgi sunmakla kalmadı, aynı zamanda alanında uzman kişilerle tanışarak kariyerimize yön verme fırsatı sundu. Öğrenciler olarak, teknoloji dünyasındaki gelişmeleri birinci elden gözlemleyebilmek ve uygulamalı öğrenme fırsatını yakalamak, gelecek çalışmalarımız için ilham verici bir deneyim oldu.”